zaterdag 10 april 2010

Challenge Week 14

Het was nog eens een weekje zonder noemenswaardige uitschieters.

Het lopen schiet er nog altijd een beetje in, enerzijds door het drukkere werkschema, anderzijds doordat we wat aan het verbouwen zijn, maar sinds een tijdje had ik ook een beetje last van - wat volgens internetliteratuur - een 'marsfractuur' zou kunnen zijn - over de vermoedelijke oorzaak kom ik later nog wel eens terug. De extra rust heeft hierbij alleszins wel goed gedaan, want tijdens mijn 12K van vandaag heb ik er praktisch niet meer van gevoeld.

Challenge Week 14
DatumTypeTijd Afstand Tempo SnelheidHR
7/4Rustige Duurloop (ED)50:06 7.64 km 6:33 per km 9.2 km/h155
10/4Zeer Rustige Duurloop (LSD)1:20:30 12.39 km 6:30 per km 9.2 km/h159


Toen ik vanmiddag ging lopen besloot ik de harstslagmeter eens uit te zetten. Het zonnetje scheen, er was een heerlijk verkoelend windje, en ik had geen zin om te pushen vandaag. Bovendien had ik gisteren - tijdens een onverwacht dagje verlof - op m'n eentje alvast de aan de laminaatvloer op zolder begonnen, en vandaag was de overloop aan de beurt. Met mijn stramme benen, zowat 20% onverharde weg en 50% wind op kop was het sowiezo geen loopje om records te gaan breken. Mijn 12K van pakweg 1u18 was weliswaar sneller dan op Zandvoort, maar toch beduidend lager dan m'n PR.

Niet dat ik dat erg vind/vond, want ik had genoten van mijn duurloopje. Achteraf merkte ik wel dat ik in plaats van de 'voorgeschreven' 85 minuten slechts 80 had geprogrammeerd... Die gemiste vijf minuutjes waren anders geen probleem geweest, maar ach: Morgen gaan de kinderen bij de oma Paaseitjes rapen, en misschien dat ik vooraf op de valreep nog een extra trainingkje inlas; het goede weer werkt stimulerend, en zo kom ik wellicht toch nog aan wat extra kilometers...
Comments
2 Comments

2 opmerkingen:

  1. Hey, met 5 minuutjes meer of minder moet je niet altijd inzitten hoor. Je moet lopen omdat het fijn is :)
    Succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou er ook niet direct mee inzitten.
    belangrijkste is nog altijd dat je ervan geniet ;)

    BeantwoordenVerwijderen