vrijdag 23 april 2010

Weinig gelopen, wel nieuw PR op 5K

Zoals aan mijn blog-ritme wel te merken is, staat mijn lopen nog steeds op een lager pitje. Weliswaar tegen wil en dank, want het mijn trainingschema naar de 10Miles liep ondertussen niet-inhaalbare achterstand op. Ondanks dat ik er eigenlijk wel naar uitkeek, heb ik dan ook besloten dit jaar toch niet deel te nemen. Er zijn nog voldoende andere wedstrijden deze zomer, dus niet te lang getreurd.

De 'Challenge'-trainingen zet ik voorlopig even op 'hold' tot na de verbouwingen, dan zou er weer terug wat meer tijd om te lopen moeten vrijkomen. Ondertussen gaan we een tijdje 'vrij' lopen.

Week 15
DatumTypeTijd Afstand Tempo SnelheidHR
13/4Rustige Duurloop (ED)50:38 8.01 km 6:19 per km 9.15 km/h156
15/4Rustige Duurloop (ED)53:12 8.14 km 6:32 per km 9.2 km/h150

Ondanks dat ik de weinig kilometers liep, lijkt mijn basisconditie er voorlopig gelukkig niet al te veel last van te ondervinden: met een (voor mij) snelle 5K van 27:39 liep ik met ruim 45 seconden beter een nieuw PR.

Week 16
DatumTypeTijd Afstand Tempo SnelheidHR
23/4Rustige Duurloop (ED)27:43 5.03 km 5:31 per km 10.9 km/h167


Als het werk in de badkamer voldoende vlot om zondag te gaan lopen, doe ik misschien een duurloopje van 90 minuten. Ik heb alleszins goesting in wat kilometers ;)
Comments
3 Comments

3 opmerkingen:

  1. Iedereen gaat wel eens op een jaar door zo'n fase denk ik... Laat je zondag maar eens flink gaan in je duurloop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerst nog zien of het werk voldoende vlot :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Troost u.. ik heb nog minder gelopen :(
    Jammer dat je er vandaag niet bij gaat zijn.
    Proficiat alvast met je nieuwe PR!

    BeantwoordenVerwijderen