maandag 28 juni 2010

Running is fun

Ondanks mijn mindere loopvolume van de afgelopen twee maanden blijkt mijn conditie er niet al te veel last van ondervonden te hebben. In tegendeel: het is misschien de relatieve rust die me de energie leverde voor deze persoonlijke topmaand.

Zoals ik in mijn vorige blog al berichtte, liep ik deze maand verder als ooit tevoren, en liep ik alvast mijn meeste kilometers ooit in één maand. Met nog enkele dagen te gaan staat de teller alvast op ruim 108 kilometer.

Deze week liep ik drie keer, en verbrak - onbedoeld, en achteraf opgemerkt - telkens een PR. Zo sneuvelde begin deze week mijn twee maanden 'oude' PR op de 5K. Geen indrukwekkende winst, slechts één seconde beter, maar ook m'n besttijd op 10K - die ik vorige week al met ruim anderhalve minuut verbeterde - stelde ik opnieuw bij met meer dan een minuut: 1:01:35. Een 10K in minder dan een uur komt nu stilaan binnen bereik.

Tenslotte deed ik zaterdag mijn 16K route van vorige week nog eens over, maar in een snellere tijd (1m20s beter), en verbeterde al doende ook mijn snelste 12K (pakweg 15s winst).

Geen wereldschokkende records natuurlijk en mijn tijden zijn zelfs niet eens opmerkelijk, maar het zijn die kleine dingetjes die het lopen extra tof maken voor mij ;).

Week 25

DatumTypeTijdAfstandTempoSnelheidHR
21/6Duurloop (ED)28:285.12 km5:33 per km10.8 km/h160
24/6Duurloop (LSD)1:01:3510.01 km6:09 per km9.8 km/h155
26/6Duurloop (LSD)1:43:0816.12 km6:24 per km9.4 km/h157
Comments
0 Comments

Geen opmerkingen:

Een reactie posten