donderdag 15 juli 2010

Training in Narbonne


Woensdag, 14 juli 2010
Om toch niet àl te veel trainingskilometers te verliezen had ik mijn trouwe Nike's met short en singletje bovenaan mijn inpaklijstje gezet. Niet dat ik verwacht massa's kilometers af te malen, maar af en toe een 5km loopje (en misschien mijn duurloopje in 't weekend?) zou toch moeten lukken, hoop ik.
Zondagavond vertrokken kwamen we maandagmiddag aan in Narbonne, maar nadat we de tent opgezet hadden in een broeierige 33 graadjes celsius ontbrak me alle fut om nog mijn looptenuetje aan te trekken. Vandaag was ik echter vastbesloten een paar kilometer te lopen.
Om de Narbonnese hitte voor te zijn, had ik de wekker gisterenavond om 6:00 gezet - stom genoeg op de verkeerde dag... Gelukkig werd ik niet veel later dan het geplande uur vanzelf wakker; de biologische wekker stond blijkbaar ook prima geprogrammeerd. De ergste hitte was ik dan wel te vroeg af geweest, ondanks het vroege uur was het toch al ruim 22-23 graden.
Het was even wachten op mijn Garmin om een goeie ontvangst te krijgen, maar na een paar minten kon ik uiteindelijk vertrekken. De eerste paar honder meter liep ik op netjes verharde weg richting het nabijgelegen meer. Het asfalt ging over in een verhard zandwegje met iets te veel stenen en putten om comfortabel te zijn, maar het uitzicht over het meer was wel de moeite.
Na een tweetal kilometer volgde er een klimming om u tegen te zeggen. De eerste meters kon ik blijven lopen - weliswaar tegen aangepast tempo - maar zowat halverwege was er geen lopen meer aan. Ik hoefde nog nét niet op handen en voeten naar boven klauteren, maar veel scheelde het niet. Eenmaal boven aangekomen was ik helemaal buiten adem, maar een bordje wees me op het prachtige uitzicht.
Een prima excuus om éven uit te hijgen en enkele fotootjes te nemen.
Enkele ogenblikken later vervolgde ik mijn route, en vervolgde na ongeveer 2.75km een tweede ronde. Die verliep iets vlotter en ik hoefde niet meer te stoppen eens ik bovenaan de klim kwam. Al bij al liep ik niet echt snel, met iets van een 34 minuten op 5K, maar het was toch sneller dan destijds op Gaston Roelants :)
Trouwens: ik ben op vakantie, dus... genieten is het belangrijkste!
Challenge Week 28
DatumTypeTijdAfstandTempoSnelheidHR
14/7Training36:055.55 km6:30 per km9.2 km/h154

Comments
3 Comments

3 opmerkingen:

  1. toch weer de kilometers gelopen en het ziet er daar idd mooi uit op die foto

    BeantwoordenVerwijderen
  2. moet heerlijk lopen zijn in zo'n omgeving

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is (was) het ook. Jammer genoeg waren er in de (zonder auto te bereiken) omgeving niet zo erg veel beloopbare wegen om zonder toerkes aan wat kilometers te komen. Ik heb nog overwogen om toch eens de auto te nemen, maar tijdens de vakantie opstaan om 6u om de hitte voor te zijn vond ik uiteindelijk al welletjes ;)
    Desondanks is de Languedoc een prachtige omgeving, waar je met de auto anders talloze prachtige plekken kan aandoen waar het fantastisch lopen zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen