zondag 22 november 2009

Gaston Roelants & Challenge

Wat een goed verlopen training al niet kan doen voor je zelfvertrouwen. Na m'n eerste uitgelopen 5km vorige week zondag, verliepen mijn trainingen deze week ook als op rolletjes. Ik wìst nu dat ik het kon en dacht zelfs niet meer aan wandelen. Geen toptijden, maar da's op dit moment van ondergeschikt belang.

Datum Tijd Afstand Tempo Snelheid
18/11 35:09 5.23 km 6:43 per km 8.93 km/h
20/11 36:53 5.37 km 6:52 per km 8.73 km/h

Gaston Roelants
Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, dus deze keer heb ik mijn eerste wedstrijdje goed ingepland in m'n agenda, én de voorinschrijving in orde gebracht. Bij deze ben ik dus officiëel geregistreerd als deelnemer aan de Gaston Roelants 5K op 20/12 in Brussel! Om mijn eerste deelname aan een heuse wedstrijd te vieren heb ik de inschrijving mét functioneel T-Shirt gekozen :).

Challenge
A696CE69-7CD6-4D2B-B85F-4BB89DFFC4A5.jpgNu ik de 5k bereikt heb, kan ik stilaan beginnen trainen naar de 10km. Halvelings heb ik eind maart een 12km wedstrijd gepland in Nederland (Zandvoort Circuit Run). Niet meteen bij de deur, maar we maken er dan meteen een gezinsweekendje van met bezoek aan één van de Nederlandse dierentuinen, overnachting in een hotelletje enz. Eventueel zou ik eind april ook willen meedoen aan de Antwerp 10 miles.

In principe heb ik dus als ik in december start tot eind april een twintigtal weken om naar de 16km te training. De 'Keep Running' podcasts van Evy Gruyaert duren een tiental weken om van 5 naar 10km te gaan, dus van 10 naar 15 (16) in nog een tiental weken lijkt me niet helemaal onrealistisch. De 12K in Zandvoort zouden alleszins toch geen probleem mogen zijn.

Niets zonder een degelijke voorbereiding uiteraard, en in de boekhandel vond ik per toeval het boek Challenge - Loop je eerste (halve) marathon van Björn Cocquyt, waarin tips van naamgenoot Rik Ceulemans en doelgerichte loopschema's me een flink stuk op weg zouden kunnen helpen. Het is alleszins leuk leesvoer naast m'n maandelijkse Runner's, die meestal veel te snel uit is ;).

Maar nu eerst nog die 5K op Gaston Roelants, uiteraard :)
Comments
1 Comments

1 opmerking:

  1. de stap van 0 naar 5 is veel groter dan de stap van 5 naar 10, blijven gaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen